sobota 15. září 2018

Vzpomínky na první den vejšky

   Jak se pomalu přiblížil začátek nového akademického roku, tak si dovolím zavzpomínat na můj první den na medicíně.

   Je tomu krásných šest let, kdy jsem v neděli večer ulehala do postele na Švehlově koleji a byla jsem mega nervózní z následujícího rána.

   Hned v pondělí ráno jsme s naším kruhem začínali praktiky z anatomie. Pamatuji si doteď, jak na nás vyučující (doktor) a lektor (student vyššího ročníku) nahrnuli strašně moc latinských pojmů a do toho vzali do ruky klíční kost a začali na ní ukazovat hrbolky a dokonce se každý nějak jmenoval (anatomie vás naučí, že každý záhyb kosti se nemusí cítit nešťastný, že by neměl své jméno 😂)

    Pak přišla ta nemilá část, kdy si nás rozdělili na dvě půlky a nechali kost kolovat a každý měl říct, co si zapamatoval. Přede mnou byli asi čtyři spolužáci a všichni ta latinská slovíčka házeli, jak kdyby se je učili už od školky😦. Připadala jsem si jako blbka a když jsem se dostala na řadu, nějak jsem aspoň něco ze sebe vymáčkla. Ale výkon to teda nebyl.

   Po konci hodiny jsem hned vyhrkla na kámošku, že co to jako mělo znamenat, že to tak dává. A ona mi říkala, že jsme na tom všichni stejně a že si taky nebyla ničím jistá.

   A abych byla upřímná, pondělní večer byl jeden z těch nejdelších za celý můj prvák. Seděla jsem v posteli s Čihákem a jeho učebnicí anatomie a učila se ty debilní latinské názvy směrů a různých útvarů.

   Spolubydla se mi smála, že jsem hrozná šprtka, když se už první večer učím (jó, kéž by mi šprťáctví vydrželo dýl než na první večer). Ona měla ve výsledku štěstí, že měla praktika až ve čtvrtek, a to z důvodu, že už v úterý jsme měli přednášku z anatomie, kde nám tyhle pojmy řekli hezky pomalu a polopatě.

   Znáte tu scénu s anatomickými pojmy v Básnících? Ono to tak fakt je, a i když někdo ze spolužáků vypadá orientovaný, všichni jsme stejně dezorientovaní jako Štěpán.

   Ale asi žádný jiný předmět na mě v prvnim semestru velký dojem neudělal. U histologie doteď nechápu, proč jsme se ji neučili nějak praktičtěji. A biofyzika byla prostě fyzika, to bylo jak přednášky ze zájmu😍

Platelet party! Nikdy si nezapomeňte užít i zábavu na vejšce, ten stres se pak zvládá lépe 😀

   Na závěr pro nováčky nastupující na medicínu: bude vám to připadat jako hrozně moc informací na první dny...ale věřte, že i když tempo bude neustále narůstat, naučíte se v tom chodit. A nestresujte se, že třeba neexcelujete jako na gymplu, tohle je prostě něco úplně jiného a přežijou ti nejotrlejší, ne nejchytřejší (i když inteligence samozřejmě zvyšuje šanci na úspěch 😁 )

Nestresujte se, vstřebávejte,
vaše Medička na strojárně 

Žádné komentáře:

Okomentovat