neděle 6. března 2016

Informační systémy univerzit?


Karlovka a její SIS

 V prváčku jsem samozřejmě s touto stránkou velmi a velmi bojovala. Nevěděla jsem, kde si přihlašuji předměty, kde hledám rozvrh, kde se přihlašuji na zkoušky... prostě jsem byla úplně ztracená. Ale po určité době používání si člověk asi podmaní všechno. Tedy se člověk naučil ponocovat, aby si přihlásil vysněný volitelňák, či aby chytil alespoň nějaký rozumný termín zkoušky... a nejlépe, aby se vyhnul spadnutí systému😎. Postupně přibyla funkce front a hlídání termínů zkoušek, které studentům spíše znepříjemnily život, ale možná zmírnila věčné přehlašování se na pozdější termíny (což je mimochodem i můj zlozvyk :P )

ČVUT a jeho KOS
 Same story? No samozřejmě! Zase naprosto odlišný styl zpracování a také mi chvilku trval boj. Ale naštěstí tady už pro mě neprobíhal souboj o termíny, neb časově stíhám spíše konec zkouškového a o ten zezačátku zájem není 😅 Ale největší věc, co tady miluji, je nepočítání "nedostatečných" (rozuměj vyhození ze zkoušky) do průměru. To je prostě největší krása! Protože to, že se člověk na první termín úplně nepřipraví, ještě neznamená, že by se to v jeho průměru mělo odrážet celé studium. A navíc by se třeba i snahy o stipendium neměly zastavit na smůle na zkoušejícího apod. 



Ano, samozřejmě, život a tedy i studium je o štěstí. Ale když už se fakulty snaží tvrdit, jak moc jsou fér, tak proč to štěstí pak stejně pořád hraje velkou roli...






Žádné komentáře:

Okomentovat